Všeobecné obchodní podmínky
přijaté níže uvedeného dne, měsíce a roku
Obchodní společnost BEMA CZ, s.r.o., IČO: 26912805, sídlem Brněnské náměstí 4007/5, 695 01, Hodonín, společnost zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 44927 (dále jen „prodávající“) vydává tímto v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“).
I.
Účel VOP
1) Účelem těchto VOP je upravit práva a povinnosti mezi prodávajícím a jednotlivými kupujícími při uzavírání kupních smluv, jejichž předmětem koupě je zboží nabízené prodávajícím v rámci internetového obchodu provozovaného na internetových stránkách www.eshop.hairservis.cz
2) Ustanovení těchto VOP se vztahují na kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím jako podnikatelem a kupujícími jako spotřebiteli. Pro případ kupních smluv uzavíraných mezi prodávajícím a kupujícími, kteří nejsou spotřebiteli:
-
a)budou aplikována pouze následující ustanovení těchto VOP: čl. I. VOP, čl. II. odst. 1) a 2) VOP, čl. III. VOP, čl. IV. odst. 1) až odst. 7), odst. 9) a odst. 11) až odst. 16) VOP, čl. V. až čl. IX. VOP, čl. X. odst. 2) až odst. 4) VOP, čl. XII. odst. 10) VOP, čl. XIV. VOP, čl. XVI. odst. 2) až 5) VOP;
-
b)ustanovení těchto VOP, v rozsahu, v jakém se použijí, jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy. Kopii těchto VOP obdrží kupující jako přílohu akceptace obsahu objednávky kupujícího prodávajícím;
-
c)ustanovení tohoto odstavce odlišné od VOP a písemné ujednání mezi smluvními stranami odlišné od VOP má před těmito VOP přednost;
-
d)výslovně se vylučuje, aby se na úpravu práv a povinností prodávajícího a kupujícího užily obchodní podmínky kupujícího;
-
e)u případných dárků podle čl. IV. odst. 13) a 14) těchto VOP není kupující oprávněn uplatňovat žádná práva z vadného plnění;
3) Pro vyloučení pochybností platí, že každá osoba identifikující se vůči prodávajícímu svým IČO se považuje za podnikatele ve smyslu § 420 ObčZ.
1) Základní údaje o prodávajícím:
2) Kontaktní údaje jako poštovní adresa pro doručování, e-mail a telefonní čísla jsou dále uvedeny na internetových stránkách www.eshop.hairservis.cz v záložce Kontakt nebo na stránkách www.hairservis.cz v záložce Pro Klienty – Obchodní podmínky.
3) Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1) písm. e) ObčZ.
III.
Použité pojmy
Pro účely těchto VOP platí, že:
-
a)spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem, tzn. pro případ těchto VOP s prodávajícím, nebo s ním jinak jedná. Pro vyloučení pochybností platí, že každá osoba identifikující se vůči prodávajícímu svým IČO se považuje za podnikatele ve smyslu § 420 ObčZ;
-
b)smluvními stranami jsou prodávající a kupující jako strany kupní smlouvy;
-
c)prostředkem komunikace na dálku je takový prostředek, který umožní uzavřít kupní smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran;
-
d)internetovým obchodem prodávajícího je místo provozované na internetových stránkách www.eshop.hairservis.cz, které umožňuje uzavření kupní smlouvy mezi smluvními stranami;
-
e)zbožím jsou produkty nabízené prodávajícím v rámci internetového obchodu, které jsou předmětem koupě podle kupní smlouvy;
-
f)kupní smlouvou je smluvní vztah mezi smluvními stranami, ze kterého vznikne prodávajícímu povinnost odevzdat kupujícímu jím poptané zboží a kupujícímu povinnost toto zboží převzít a zaplatit za něj prodávajícímu kupní cenu;
-
g)smlouvou je kupní smlouva.
IV.
Kupní smlouva
1) Kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavírána prostředkem komunikace na dálku, kterým je internetový obchod prodávajícího.
2) Kupní smlouva je uzavírána tak, že kupující v rámci internetového obchodu prodávajícího vybere zboží a jím vybrané zboží vloží do košíku, resp. nákupního košíku a podle jednotlivých kroků krok 1 až krok 11, uvedených na internetových stránkách www.eshop.hairservis.cz v rámci objednávkového formuláře zadá požadované údaje a zboží závazně objedná. Postup učinění objednávky je následující:
Krok 1: Vyberte produkt, který si chcete zakoupit
Krok 2: Vybraný výrobek pomocí tlačítka „Do košíku“ vložte do nákupního košíku
Krok 3: V Nákupním košíku najdete všechny Vámi vybrané produkty
Krok 4: Zadejte kód Slevového či dárkového poukazu, pokud jej máte k dispozici.
Krok 6: Zvolte způsob dopravy, která Vám nejvíce vyhovuje
Krok 8: Překontrolujte, zda jste ve své objednávce na nic nezapomněli
Krok 9: Vyslovte souhlas s těmito VOP zaškrtnutím políčka v objednávkovém formuláři a vezměte na vědomí zpracování osobních údajů
Krok 10: Dokončete objednávku kliknutím na pole „Odeslat objednávku“.
Objednáním zboží potvrzuje kupující, že se seznámil s těmito VOP, že je jimi vázán, a že souhlasí s uzavřením kupní smlouvy užitím prostředku komunikace na dálku.
3) Objednávka kupujícího podle odst. 2) je považována za platnou, obsahuje-li veškeré předepsané údaje tak, jak jsou uvedeny v objednávkovém formuláři.
4) Kupující má možnost před odesláním objednávky zkontrolovat již vložená data, a pro případ, že bude třeba z jeho strany objednávku upravit, má možnost měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil až do okamžiku, kdy objednávku ukončil a závazně objednal.
5) Učiněnou objednávku podle odst. 4), která je platná, provozovatel neprodleně předá příslušnému prodávajícímu, vůči kterému kupujícím učiněná objednávka směřuje.
6) Učiněná objednávka musí být akceptována prodávajícím. Prodávající není povinen objednávku kupujícího akceptovat, a to i bez uvedení důvodu. Akceptace prodávajícího nabývá účinnosti a kupní smlouva je uzavřena a účinná okamžikem, kdy jeho akceptace obsahu objednávky dojde kupujícímu. Akceptace obsahu objednávky prodávajícím bude učiněna zpravidla emailem na emailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce podle odst. 4) a obsahuje zejména potvrzení o učinění objednávky a její shrnutí, které obsahuje zejména označení kupujícího, označení prodávajícího, označení zboží, uvedení kupní ceny zboží a dalších plateb kupujícího (dopravné, apod.), uvedení zvoleného způsobu dopravy, úhrady kupní ceny zboží, apod. a jsou k ní připojeny tyto VOP a všeobecné obchodní podmínky příslušného prodávajícího. Akceptace obsahu objednávky prodávajícím může být taktéž prodávajícím provedena v listinné podobě, telefonicky, předáním zboží kupujícímu, nebo jiným prokazatelným způsobem.
7) Prodávající je oprávněn vyžádat si od kupujícího potvrzení pravosti a pravdivosti údajů uvedených na jeho objednávce, tzn. autorizaci objednávky kupujícího, na základě které, budou ověřeny údaje v objednávce, a to zejména formou písemné listovní zásilky, telefonicky nebo e-mailem. Nebude-li kupující reagovat na žádost prodávajícího o autorizaci objednávky do deseti (10) pracovních dnů ode dne učinění žádosti prodávajícího o autorizaci objednávky, nebo odmítne-li kupující objednávku autorizovat, tzn. potvrdit pravost a pravdivost všech údajů na ní, je prodávající oprávněn odmítnout učiněnou objednávku a byla-li již uzavřena kupní smlouva, je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Takto může být postupováno zejména v případech většího objemu objednaného zboží nebo u dražšího zboží.
8) Kupující je oprávněn jednostranně zrušit vůči prodávajícímu svou objednávku do dvacetičtyř (24) hodin od okamžiku, kdy tuto svou objednávku vůči prodávajícímu učinil. Zrušení objednávky provede kupující tak, že oznámení o zrušení objednávky ve lhůtě uvedené v předchozí větě odešle na elektronickou adresu prodávajícího, která je uvedena v potvrzení o učinění objednávky podle odst. 8), ve všeobecných obchodních podmínkách jednotlivého prodávajícího, na webovém portálu www.eshop.hairservis.cz a dále na webových stránkách https://www.hairservis.cz/pro-klienty/obchodni-podminky/
9) Na základě uzavřené kupní smlouvy je prodávající povinen dodat kupujícímu jím vybrané zboží řádně a včas a kupující je povinen uhradit prodávajícímu za zboží kupní cenu a další ujednané platby.
.
10) Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, které kupujícímu vzniknou v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na připojení k síti INTERNET), si hradí kupující sám. Prodávající neúčtuje kupujícímu náklady na prostředky komunikace na dálku.
11) Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy. Kopii těchto VOP obdrží kupující jako přílohu akceptace obsahu objednávky kupujícího prodávajícím. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanovením těchto VOP, písemné ujednání mezi smluvními stranami odlišné od VOP má před těmito VOP přednost. Smluvní strany výslovně vylučují, aby se na úpravu jejich práv a povinností užily obchodní podmínky kupujícího.
12) Kupní smlouva bude po svém uzavření uložena u prodávajícího a je přístupná kupujícímu k jeho žádosti zaslané prodávajícímu na elektronickou adresu prodávajícího, která je uvedena v čl. II. odst. 1) těchto VOP, a to nejdéle po dobu čtyř (4) let ode dne účinnosti kupní smlouvy.
13) Kupující má možnost před odesláním objednávky zkontrolovat již vložená data, a pro případ, že bude třeba z jeho strany objednávku upravit, má možnost měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil až do okamžiku, kdy objednávku ukončil a závazně objednal.
14) V případě objednání některého zboží prostřednictvím webového portálu www.eshop.hairservis.cz může být kupujícímu nabídnuto poskytnutí dárku k objednanému zboží od prodávajícího, a to zcela zdarma, přičemž poskytovatelem takového dárku je prodávající. Kupující má možnost v rámci objednávky zboží s poskytnutím dárku ke zboží vyslovit souhlas, v takovém případě mu bude dárek poskytnut spolu se zbožím. Neudělí-li kupující souhlas podle předchozí věty, dárek mu nebude poskytnut. Je-li kupujícímu společně se zbožím poskytnut dárek, není kupující oprávněn ve vztahu k takovému dárku uplatňovat práva kupujícího podle těchto VOP ani podle všeobecných obchodních podmínek příslušného prodávajícího, a ve vztahu k takovému dárku se právní vztah mezi kupujícím a prodávajícím posuzuje podle obecně závazných právních předpisů, zejména podle ustanovení ObčZ o darování; to neplatí, je-li v těchto VOP a/nebo ve všeobecných obchodních podmínkách příslušného prodávajícího ve vztahu k dárku výslovně uvedeno jinak.
15) Bude-li kupujícímu poskytnut prodávajícím dárek bez výslovného souhlasu kupujícího, není kupující povinen prodávajícímu takový dárek vracet, a to ani při odstoupení od kupní smlouvy (pro takový případ se k poskytnutí dárku nepřihlíží) a ve vztahu k takovým dárkům se neuplatní ani čl. XIV. odst. 10) těchto VOP.
16) V případě technické závady na internetovém obchodu prodávajícího je prodávající oprávněn odmítnout učiněnou objednávku a byla-li již uzavřena kupní smlouva, je oprávněn od této kupní smlouvy odstoupit.
17) Kupující bere na vědomí, že prodávající není zejména povinen uzavřít kupní smlouvu s osobami, které v minulosti podstatným způsobem porušily kupní smlouvu.
1) Předmětem koupě podle kupní smlouvy je zboží uvedené v závazné objednávce kupujícího učiněné podle čl. IV. odst. 2) těchto VOP.
2) Popis zboží je uveden v rámci internetového obchodu. Rozměry, váha a ostatní údaje uvedené v internetovém obchodu vycházejí z údajů výrobců s tím, že výrobce si vždy vyhrazuje právo učinit technické změny na výrobku bez předchozího upozornění. Všechny informace jsou uváděny podle aktuálních dostupných údajů od výrobce nebo jednotlivých dodavatelů zboží.
3) Kupující je oprávněn před učiněním závazné objednávky zboží podle čl. IV. odst. 2) těchto VOP formou e-mailové zprávy dotázat prodávajícího na jednotlivé údaje vztahující se ke zboží.
4) Kupující bere na vědomí, že obrázky u zboží mají pouze orientačně informativní charakter a nemusí odpovídat skutečnému stavu. Shodné platí u případných dárků podle čl. IV. odst. 13) a 14) těchto VOP.
5) Prodávající má právo v případě zlevněného (akčního) zboží omezit počet kusů prodávaných jednomu kupujícímu v určitém období. O této skutečnosti musí být kupující informováni již v popisu zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího, tedy ještě před objednáním zboží.
6) Vylučuje se použití § 1732 odst. 2) ObčZ.
1) Kupní cena zboží je uvedena pro každé zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího. Kupní cena je členěna na kupní cenu bez DPH a kupní cenu včetně DPH. Kupující je povinen uhradit kupní cenu včetně DPH a další platby podle odst. 3).
2) Kupující je povinen zaplatit za zboží kupní cenu platnou v okamžiku účinnosti kupní smlouvy. Do okamžiku účinnosti kupní smlouvy je prodávající oprávněn kdykoli a bez udání důvodu měnit kupní ceny uvedené pro jednotlivé položky zboží v internetovém obchodu prodávajícího.
3) Ke kupní ceně včetně DPH budou kupujícímu dále doúčtovány náklady na dopravu (náklady na dodání) do místa určeného kupujícím, a to podle platných ceníků, které jsou dostupné v internetovém obchodě.
4) Daňový doklad (faktura) prodávajícího vystavený na základě kupní smlouvy slouží současně jako dodací list.
5) Nebude-li prodávajícím stanoveno jinak, je podmínkou dodání zboží kupujícímu plné uhrazení kupní ceny. Nebude-li kupní cena kupujícím řádně uhrazena před dodáním zboží, kupní smlouva pozbývá své účinnosti a zboží nebude kupujícímu dodáno, není-li v těchto VOP uvedeno jinak. Ustanovením předchozí věty není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody, která mu neuhrazením kupní ceny kupujícím vznikla.
6) Je-li na zboží poskytována jakákoli sleva, nelze tuto slevu sčítat s jinými slevami nebo výhodami.
1) Kupní cenu zboží lze uhradit takto:
-
a)v hotovosti / kartou při převzetí zboží v provozovně prodávajícího nebo na výdejním místě partnera prodávajícího;
2) Splatnost a okamžik úhrady kupní ceny závisí na způsobu zvolené úhrady kupní ceny, a to takto:
-
a)v případě převzetí zboží v provozovně prodávajícího nebo na výdejním místě partnera prodávajícího je kupní cena splatná v okamžiku, kdy prodávající nebo partner prodávajícího umožní kupujícímu převzetí zboží v provozovně nebo na výdejním místě a je uhrazena okamžikem, kdy kupující prodávajícímu kupní cenu uhradí;
-
b)v případě dobírky, tj. úhrady kupní ceny při osobním převzetí zboží kupujícím od osoby, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího, je kupní cena splatná v hotovosti / kartou v okamžiku dodání zboží, a to k rukám osoby, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího, a je uhrazena v případě platby v hotovosti předáním kupní ceny osobě, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího, a v případě platby kartou v okamžiku připsání příslušné částky na účet prodávajícího;
-
c)v případě úhrady kupní ceny prostřednictvím platební brány je kupující přesměrován na internetové bankovnictví své banky či na zabezpečenou stránku pro platbu kartou. Po realizaci transakce předá platební brána informaci o provedení platby prodávajícímu, který může expedovat zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě. V případě, že nebude platba připsána na bankovní účet prodávajícího do 96 hodin od realizace transakce, bude objednávka stornována.
3) V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny a/nebo jakékoli její části je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
4) Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží po plném zaplacení kupní ceny.
1) Zboží bude kupujícímu dodáno způsobem:
-
a)odesláním zboží prostřednictvím přepravce do místa určeného kupujícím, kterým je místo uvedené v závazné objednávce kupujícího podle čl. IV. odst. 2) těchto VOP; nebo
-
b)osobním převzetím zboží kupujícím v provozovně prodávajícího nebo na výdejním místě partnera prodávajícího.
2) Kupující je oprávněn z nabídky v rámci internetového obchodu prodávajícího zvolit způsob dodání zboží a přepravce, který dodání zboží provede. Volbou přepravce souhlasí kupující s cenou za přepravu včetně DPH tak, jak je uvedena v rámci internetového obchodu. Aktuální ceník dopravy a možnosti dodání zboží jsou uvedeny v internetovém obchodě v záložce „Vše o nákupu“. Zboží je dodáváno pouze po České republice.
3) Náklady spojené s dodáním a převzetím zboží nese, nebude-li prodávajícím stanoveno jinak, kupující.
4) Prodávající splnil svou povinnost dodat zboží jeho předáním prvnímu přepravci k přepravě pro kupujícího.
5) Kupující je povinen v případě odeslání zboží prostřednictvím přepravce převzít zboží v místě, které ve své závazné objednávce podle čl. IV. odst. 2) těchto VOP určil. Kupující je povinen poskytnout dopravci a prodávajícímu veškerou součinnost k tomu, aby mu bylo možné zboží dopravit a předat. Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, lepicí pásky, která slouží jako ochrana před otevřením zásilky po dobu přepravy, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. Podpisem přepravci kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a k pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky bude prodávající přistupovat na základě podepsaného doručovacího listu, ve kterém kupující stvrzuje neporušenost vnějšího obalu zásilky včetně neporušenosti originální pásky a správný počet balíků. Neprovede-li kupující prohlídku zásilky, mohou mu být přiznána práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při této prohlídce, pouze pokud kupující prokáže, že vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího.
6) Kupující je povinen v případě osobního odběru zboží převzít zboží v provozovně prodávajícího, nebo na výdejním místě partnera prodávajícího, které ve své závazné objednávce podle čl. IV. odst. 2) těchto VOP vybral. Na převzetí zboží má kupující 7 pracovních dnů ode dne odeslání vyrozumění ze strany prodávajícího o připravenosti zboží k odběru. Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat neporušenost obalu, důkladně zboží prohlédnout a zkontrolovat, zda je zboží kompletní. Neučiní-li tak, mohou mu být přiznána práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při této prohlídce, pouze pokud kupující prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího.
7) Při splnění podmínky uvedené v čl. VIII. těchto VOP přechází na kupujícího vlastnické právo ke zboží okamžikem převzetí zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.
8) Zboží bude podle jeho dostupnosti, provozních možností a vytíženosti prodávajícího, místa určeného kupujícím pro dodání, poptávky dalších kupujících a jiných faktorů majících vliv na dodání zboží dodáno v co nejkratší době po účinnosti kupní smlouvy, obvykle do dvou pracovních dnů ode dne účinnosti kupní smlouvy. V případě, že zboží není skladem, je obvyklá lhůta prodloužena o dobu, kdy je zboží dodáno do skladu prodávajícího. V případě podle předchozí věty kontaktuje prodávající kupujícího za účelem dojednání termínu dodání. Kupující bere na vědomí, že v případě zvýšené poptávky po zboží prodávajícího, v případě zhoršených povětrnostních podmínek nebo v případech vyšší moci může být dodací lhůta delší, než činí v obvyklých případech. V případě
-
a)úhrady kupní ceny prostřednictvím platební brány nebo bezhotovostním převodem běží lhůta podle tohoto odstavce ode dne připsání kupní ceny na bankovní účet prodávajícího, nebo ode dne účinnosti kupní smlouvy, podle toho, který okamžik nastane později;
-
b)požadavku prodávajícího na uhrazení zálohy na kupní cenu (čl. IV. odst. 6) těchto VOP) běží lhůta podle tohoto odstavce ode dne uhrazení zálohy na kupní cenu prodávajícímu, resp. ode dne připsání zálohy na kupní cenu na bankovní účet prodávajícího, nebo ode dne účinnosti kupní smlouvy, podle toho, který okamžik nastane později; tímto není dotčeno písm. a);
-
c)požadavku prodávajícího na autorizaci objednávky (čl. IV. odst. 7) těchto VOP) běží lhůta podle tohoto odstavce ode dne autorizace objednávky kupujícím, nebo ode dne účinnosti kupní smlouvy, podle toho, který okamžik nastane později; tímto není dotčeno písm. a) a/nebo b).
9) Kupující je povinen řídit se při užívání, resp. aplikaci zboží návodem, který je přiložen ke zboží, nebo etiketou.
10) Nepřevezme-li si kupující zboží od prodávajícího ve lhůtě podle odst. 6), věta druhá, nebo vrátí-li se zásilka odesílaná prostřednictvím přepravce jako nedoručená či nedoručitelná (včetně případu, kdy kupující neuhradil dobírkovou částku), kupní smlouva bez dalšího zaniká dnem uplynutí lhůty podle odst. 6), věta druhá, resp. dnem, kdy se nedoručená či nedoručitelná zásilka vrátí prodávajícímu. Ustanovením tohoto odstavce není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody, která mu takto vznikla.
1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců, nestanoví-li obecně závazný předpis nebo tyto VOP jinak, nebo nevyplývá-li z povahy zboží jinak, a začíná běžet od převzetí zboží kupujícím (dále jen „doba pro uplatnění práv z vadného plnění“ nebo „záruční doba“).
2) Kupující, který není spotřebitel, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvanácti (12) měsíců, nestanoví-li obecně závazný předpis nebo tyto VOP (v rozsahu, v jakém se použijí) jinak, nebo nevyplývá-li z povahy zboží jinak, a začíná běžet od převzetí zboží kupujícím.
3) V případě zboží, u nějž je na jeho obalu, nebo návodu k němu připojenému nebo v reklamě v souladu s obecně závaznými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít (tj. datum použitelnosti, minimální trvanlivosti, apod.), je dobou pro uplatnění:
4) Kupující bere na vědomí skutečnost, že u případných dárků podle čl. IV. odst. 13) a 14) těchto VOP se odst. 1) až 3) na tyto dárky neuplatní.
Práva kupujícího z odpovědnosti za vady
1) Kupující má tato práva z odpovědnosti za vadu zboží:
-
a)Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit, a to zejména opravou nebo doplněním toho, co chybí. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu reklamovaného zboží, nebo týká-li se vada jen součásti reklamovaného zboží, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z kupní ceny reklamovaného zboží nebo od kupní smlouvy ve vztahu k reklamovanému zboží odstoupit.
-
b)Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby reklamované zboží mohlo být řádně užíváno jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu reklamovaného zboží nebo má právo od kupní smlouvy ve vztahu k reklamovanému zboží odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad reklamované zboží řádně užívat.
-
c)Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu reklamovaného zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny reklamovaného zboží nebo může od kupní smlouvy ve vztahu k reklamovanému zboží odstoupit.
Jakmile kupující uplatní některé z práv z odpovědnosti za vady zboží, například právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s prodávajícím jinak.
2) Za opětovné vyskytnutí vady po opravě se pro účely těchto VOP považuje stav, jestliže se stejná vada, která byla v době pro uplatnění práv z vadného plnění již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Stejnou vadou je taková vada, která se shodně projevuje ve vlastnostech zboží.
3) Za větší počet vad zboží se považuje stav, kdy zboží má v době uplatnění nároku současně alespoň tři odstranitelné vady.
4) Práva z odpovědnosti za vady podle odst. 2) a 3) lze uplatnit jen tehdy, jestliže tyto vady brání v užívání zboží jako věci bez vad.
5) Práva z odpovědnosti za vady se nevztahují zejména:
-
a)na vadu zboží, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, užíváním zboží v rozporu s obecně známými pravidly jeho užívání, neodborným nebo nešetrným zacházením se zbožím, použitím zboží v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu, mechanickým poškozením nebo opotřebením zboží, v důsledku přirozených změn materiálu, z nichž je zboží vyrobeno, živelnými pohromami, vyšší mocí, elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje), pokud bylo zboží nebo jeho část poškozeno počítačovým virem, nedovolenými zásahy do zboží, používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svým charakterem (např. teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy) prostředí, které je výrobcem určeno, nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci, poškozením zboží v důsledku nadměrného zatěžování nebo používání v rozporu s všeobecnými zásadami bezpečného chování a manipulování se zbožím, nedodržením podmínek pro skladování zboží, apod.;
-
d)u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo zboží při převzetí kupujícím;
6) Práva z odpovědnosti za vady kupujícímu dále zejména nenáleží, pokud prodávající kupujícího před převzetím zboží upozornil, že zboží má vadu, pokud kupující nebo třetí osoba vadu sami způsobili, nebo pokud kupující nevytkl zjevné vady zboží při jeho převzetí (např. při poškození ochranného obalu, apod.).
7) Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje kupující bez zbytečného odkladu poté, co se o vadě dozví, u prodávajícího a v případě osobního převzetí zboží kupujícím také v místě, kde kupující zboží převzal, přičemž seznam všech těchto míst je uveden v rámci internetového obchodu prodávajícího v záložce „Vše o nákupu“. Prodávající umožňuje kupujícímu uplatnit reklamaci vyplněním a odesláním vzorového formuláře pro reklamaci zboží. Formulář pro reklamaci zboží tvoří přílohu těchto VOP a dále se nachází v rámci internetového obchodu prodávajícího v záložce „Vše o nákupu“. Reklamaci lze:
-
a)učinit osobně v provozovně prodávajícího a v případě osobního převzetí zboží kupujícím také v místě, kde kupující zboží převzal, přičemž seznam všech těchto míst je uveden v rámci internetového obchodu prodávajícího v záložce „Vše o nákupu“;
-
b)zasláním reklamace nebo vyplněného vzorového formuláře pro reklamaci zboží na emailovou adresu prodávajícího dasa@bema.cz;
-
c)zasláním reklamace nebo vyplněného vzorového formuláře pro reklamaci zboží na adresu prodávajícíhi dasa@bema.cz;
8) Uplatnění práva z odpovědnosti za vady podle odst. 7) probíhá tak, že kupující prodávajícímu předá / odešle zejména:
-
a)reklamaci nebo vyplněný formulář pro reklamaci zboží, ve kterém bude zejména podrobně popsána vada zboží, navrhovaný způsob řešení reklamace v případě, že zboží nelze opravit a e-mailový nebo telefonní kontakt na kupujícího. Pokud se vada nevyskytuje trvale, je nutné ve formuláři pro reklamaci zboží jednoznačně uvést podmínky, za kterých se vada projevuje. Běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne předložení úplné a kompletní reklamace nebo úplného a kompletně vyplněného formuláře pro reklamaci zboží kupujícím prodávajícímu.
-
b)doklad o nákupu zboží u prodávajícího. Bez přiložení dokladu o nákupu zboží u prodávajícího musí kupující jiným věrohodným způsobem prokázat, že reklamované zboží zakoupil u prodávajícího a kdy. Běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne předložení dokladu o nákupu nebo ode dne prokázání skutečností podle předchozí věty kupujícím prodávajícímu jiným způsobem.
-
c)reklamované zboží. Reklamované zboží musí být kompletní a zabaleno pokud možno v původním (či v jinak adekvátním) obalu. V případě, že kupující nedodá reklamované zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne dodání chybějících částí. V případě reklamace provedené zasláním zboží prodávajícímu, musí být zásilka zabalena ve vhodném obalu a zaslána prodávajícímu vhodným způsobem s ohledem na povahu zboží.
Běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne předložení a doručení všech listin a kompletního zboží tak, jak je uvedeno v písm. a) až c) tohoto odstavce.
9) Prodávající kupujícímu vystaví:
-
a)po obdržení reklamace potvrzení o tom, kdy kupující právo z odpovědnosti za vady uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje;
-
b)po vyřízení reklamace potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace (dále jen „reklamační protokol“). Reklamační protokol bude kupujícímu dodán společně s reklamovaným zbožím.
10) Dopravu reklamovaného zboží k prodávajícímu nese na své náklady a nebezpečí kupující, vyjma případu uvedeného v odst. 15).
11) Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
12) Kupující je povinen poskytnout osobě vyřizující reklamaci veškerou nezbytnou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění.
13) Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí doba pro uplatnění práv z vadného plnění, zaniknou, nebyla-li uplatněna v době pro uplatnění práv z vadného plnění.
14) Kupující bude prodávajícím vyrozuměn o vyřízení reklamace emailem nebo telefonicky.
15) Kupující má nárok na náhradu nákladů spojených s reklamací v nutné výši v případě, že reklamace byla prodávajícím uznána jako oprávněná.
1) Kupující nemůže odstoupit od spotřebitelské smlouvy zejména v případech uvedených v § 1837 ObčZ a § 1840 ObčZ. Zejména tedy nelze odstoupit od smlouvy, jejímž:
-
b)předmětem je dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
-
c)předmětem je dodávka zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (zejména např. poškodí-li kupující ochranný obal zboží nebo poruší-li bezpečnostní uzávěr nebo může-li dojít k jiné kontaminaci zboží, apod.).
Nelze-li od kupní smlouvy odstoupit, další ustanovení tohoto článku se na kupujícího nevztahují. Je-li předmětem koupě podle kupní smlouvy více položek zboží, posuzuje se možnost odstoupení od smlouvy u každé jednotlivé položky tvořící předmět koupě podle kupní smlouvy zvlášť.
2) Nejde-li o případy podle odst. 1) má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne převzetí zboží podle kupní smlouvy. Jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, potom ode dne převzetí první dodávky zboží.
3) Prodávající umožňuje kupujícímu odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy tvoří přílohu těchto VOP a dále se nachází v rámci internetového obchodu prodávajícího v záložce „Vše o nákupu“. Prodávající potvrdí kupujícímu v textové podobě přijetí formuláře pro odstoupení. Odstoupení od kupní smlouvy lze:
-
a)učinit osobně v kterékoli provozovně prodávajícího a v případě osobního převzetí zboží kupujícím také v místě, kde kupující zboží převzal, přičemž seznam všech těchto míst je uveden v rámci internetového obchodu prodávajícího v záložce „Vše o nákupu“;
-
b)zasláním odstoupení nebo vyplněného vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy na emailovou adresu prodávajícího dasa@bema.cz;
-
c)zasláním odstoupení nebo vyplněného vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy na adresu dasa@bema.cz
4) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP. Kupující vrací zboží úplné a v nepoškozeném stavu. Při odstoupení od kupní smlouvy a následném vrácení zboží kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než jak je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
5) Prodávající může po kupujícím požadovat pouze úhradu nákladů stanovených ObčZ.
6) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
7) Prodávající tímto kupujícího podle § 1820 odst. 1), písm. g) ObčZ upozorňuje, že v případě odstoupení od kupní smlouvy ponese kupující náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě vracení zboží prodávajícímu, musí být zásilka zabalena ve vhodném obalu a zaslána prodávajícímu vhodným způsobem s ohledem na povahu zboží.
8) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží včetně případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP předá nebo prokáže, že zboží, včetně případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP, prodávajícímu odeslal. K dárkům podle čl. IV. odst. 14) těchto VOP se nepřihlíží.
9) Ustanoveními tohoto článku je kupující poučen o svém právu odstoupit od kupní smlouvy ve smyslu § 1820 odst. 1), písm. f) ObčZ.
10) Je-li společně se zbožím případně poskytnut kupujícímu dárek podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnutý dárek včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že dárek nebude vrácen zpět, bude tato hodnota chápána jako bezdůvodné obohacení na straně kupujícího. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny nevráceného dárku. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká kupní smlouva, a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.
Zpětný odběr některých elektrozařízení
1) Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení určeného k použití v domácnostech v souladu s příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
2) Kupující je oprávněn při nákupu elektrozařízení určeného k použití v domácnostech od prodávajícího bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení určené k použití v domácnostech, a to ve stejném počtu kusů prodávaného elektrozařízení určeného k použití v domácnostech podobného typu a použití, na všech výdejních místech prodávajícího.
Koupě zboží - Aktivační kód pro aplikaci MySalon
1) Ustanovení tohoto článku se uplatní v případě, kdy zbožím podle kupní smlouvy je Aktivační kód pro aplikaci MySalon (dále jen „aktivační kód“).
2) Aplikace MySalon představuje počítačový program umožňující správu a evidenci činností v rámci provozu provozovny kupujícího uvedeného v odst. 3), kdy prostřednictvím aplikace MySalon je možné mimo jiné, za splnění předem daných podmínek, plnit evidenční povinnosti při uskutečňování evidované tržby ve smyslu platných právních předpisů o evidenci tržeb, včetně všech aktualizací, doplňků a dalších služeb, za podmínek blíže specifikovaných na internetové doméně https://www.mysalon.cz/, na které je aplikace MySalon umístěna (dále jen „aplikace MySalon“).
3) V případě aktivačního kódu může být kupujícím jen osoba, která je podle platných právních předpisů oprávněna k podnikání v předmětu podnikání holičství, kadeřnictví anebo v jiné obdobné činnosti včetně navazujících činností, jakou je prodej zboží zákazníkům, poskytnutí občerstvení zákazníkům aj., a která má svou provozovnu, ve které uvedený předmět podnikání realizuje, na území České republiky.
4) V případě aktivačního kódu se použijí ustanovení těchto VOP uvedená v čl. I. odst. 2), písm. a) těchto VOP. Pro účely vadného plnění poté je vadou aktivačního kódu výlučně nefunkčnost aktivačního kódu (např. aplikaci MySalon nelze aktivačním kódem aktivovat) nebo odmítnutí vlastníka práv k aplikaci MySalon aktivační kód přijmout. Vadami aktivačního kódu nejsou vady aplikace MySalon, vady nosiče aktivačního kódu (např. poškrábání, apod.) ani jiné vady neuvedené v předchozí větě.
5) Zakoupením aktivačního kódu kupující potvrzuje, že se seznámil s podstatou aplikace my SALON, se Všeobecnými obchodními podmínkami pro poskytnutí licence ve vztahu k aplikaci my SALON dostupnými na https://app.mysalon.cz/conditions/terms-of-use a s dalšími podmínkami používání aplikace my SALON dostupnými na https://www.mysalon.cz/.
6) Kupující je srozuměn s tím, že zakoupením aktivačního kódu nezískává licenci či jakékoli oprávnění k aplikaci MySalon, kdy toto lze získat výlučně za podmínek a postupem na https://www.mysalon.cz/.
XV.
Mimosoudní řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím
1) Prodávající zřizuje pro případné stížnosti kupujících jako spotřebitelů e-mailovou adresu určenou pro podání stížností - dasa@bema.cz. Prodávající je povinen prostřednictvím e-mailu neprodleně potvrdit obdržení stížnosti. Stížnost kupujícího je prodávající povinen posoudit do 30 dnů od jejího obdržení. Výsledek prodávající sdělí kupujícímu prostřednictvím e-mailu.
2) Prodávající informuje kupujícího jako spotřebitele ve smyslu § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, na kterého se má kupující právo obrátit s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím je Česká obchodní inspekce (dostupná na webové stránce: http://www.coi.cz/).
3) Prodávající dále informuje kupujícího jako spotřebitele ve smyslu čl. 14 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line), o existenci platformy pro řešení sporů on-line (dostupná na webové stránce: http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Platformu pro řešení sporů on-line může kupující použít při mimosoudním řešení sporu z kupní smlouvy uzavřené online s prodávajícím. Email prodávajícího je dasa@bema.cz.
4) Kupující jako spotřebitel se dále může se stížnostmi obracet na Českou obchodní inspekci.
1) Práva a povinnosti neupravená v těchto VOP řídí se dále platnými právními předpisy, zejména ObčZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Písemné ujednání mezi smluvními stranami odlišné od VOP má před těmito VOP přednost.
2) Tyto VOP a jednotlivé kupní smlouvy jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
3) Kontaktní email internetového obchodu provozovaného na internetových stránkách www.eshop.hairservis.cz je obchod@hairservis.cz, telefon +420 241 440 662.
4) Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. listopadu 2022.
V Hodoníně dne 1. listopadu 2022
Příloha: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy - pro spotřebitele
(vyplňte tento formulář a odešlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy. Formulář je třeba vytisknout, podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu, případně jej vložit do zásilky s vráceným zbožím)
internetový obchod: www.eshop.hairservis.cz
obchodní firma: BEMA CZ, s.r.o.
sídlo: Brněnské náměstí 4007/5, 695 01 Hodonín
rejstříkový soud: Krajský soud v Brně, oddíl C, vložka 44927
doručovací adresa: Brněnské náměstí 4007/5, 695 01 Hodonín
adresa pro doručování elektronické pošty: dasa@bema.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
-
Datum objednání: …………………………………………………………………...............................................…
-
Datum obdržení: …………………………………………………………………...............................................……
-
Číslo objednávky: ..…………………………………………………………………...............................................…
-
Číslo faktury: ……….…………………………………………………………………...............................................…
-
Objednané zboží: …………………………………………………………………...............................................……
…………………………………………………………………...............................................……………........
(zde prosím doplňte, jak bylo zboží placeno)
…………………………………………………………………...............................................……………..
(zde prosím doplňte, jak Vám má být vrácena částka zaplacená za zboží, v případě převodu na účet napište prosím i číslo účtu)
Jméno a příjmení kupujícího: …………………………………………………………………...............................................
Adresa kupujícího: …………………………………………………………………...............................................………………
Email kupujícího: …………………………………………………………………...............................................…………………
Telefon kupujícího: …………………………………………………………………...............................................……………..
(zde vyplňte místo) (zde doplňte datum)
Příloha: Vzorový formulář pro uplatnění reklamace - pro spotřebitele
(vyplňte tento formulář a odešlete jej zpět pouze v případě, že chcete reklamovat zboží v zákonné době. Formulář je třeba vytisknout, podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu, případně jej vložit do zásilky s reklamovaným zbožím)
internetový obchod: www.eshop.hairservis.cz
obchodní firma: BEMA CZ, s.r.o.
sídlo: Brněnské náměstí 4007/5, 695 01 Hodonín
rejstříkový soud: Krajský soud v Brně, oddíl C, vložka 44927
doručovací adresa: Brněnské náměstí 4007/5, 695 01 Hodonín
adresa pro doručování elektronické pošty: dasa@bema.cz
Jméno a příjmení kupujícího: …………………………………………………………………...............................................
Adresa kupujícího: …………………………………………………………………...............................................………………
Email kupujícího: …………………………………………………………………...............................................…………………
Telefon kupujícího: …………………………………………………………………...............................................……………..
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace):
-
Datum objednání vadného zboží: ……………………………………………………………………………………………
-
Číslo objednávky: …………………………………………………………………………………………………………………….
-
Číslo faktury: …………………………………………………………………………………………………………………………..
-
Reklamované zboží: ………………………………………………………………………………………………………………..
-
Reklamované zboží vykazuje následující vady:………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………….........................................................
………………………………………………………………………………………….........................................................
………………………………………………………………………………………….........................................................
………………………………………………………………………………………….........................................................
………………………………………………………………………………………….........................................................
(zde je třeba požadovaný způsob vyřízení reklamace podrobně popsat, viz čl. XI. Všeobecných obchodních podmínek; v případě žádosti o slevu z kupní ceny nebo při požadavku na odstoupení od smlouvy uveďte prosím i číslo účtu nebo způsob, jak má být kupní cena vrácena)
Přílohou této reklamace je doklad o nákupu – daňový doklad.